Tennis kurs

Hejjsan, kom in genom dörren för 30 min sedan ungefär, så nu ska jag berätta om vad som har hänt idag! Vaknade klockan 6, åt frukost, dushade, sminkade mig, packade. Sen skjutsade pappa mig till kungsängens station, där var Linn. Sen stod jag och Linn och väntade på att Sara och hennes pappa skulle komma. När dom kom åkte vi till Huddinge, tennishallen låt typ ut i skogen haha, nästan. När vi kom dit så typ satt vi och väntade 15 min innan allt började. Sen gick vi ut till rummet där kursen skulle vara, det var typ 20 st där, så alla skulle typ presentera sig och berätta lite om sin tennis och vad man hade för mål med den, och träningen för barnen. Sen typ jobbade vi i olika grupper, jag var med Sara, sen typ Maria och Josefine tror jag dom hette. Vi fick typ 2 böcker var, som det stod massor med saker i om tennisträning med barn. Svarade på olika saker i våra anteckningsblock, och vi skulle typ skriva dom viktigaste sakerna för att kunna träna barnen. Sen delade han upp oss två och två, jag fick vara med Josefine, så skulle man komma på 2 olika lekar, (eller man skulle välja 2 ur boken). Sen vart det lunch, pizza! :D. Fredrik (kursledaren) hade frågat tidigare vad vi ville ha för pizza så dom kom in med typ 15 pizzakartonger, typ 5 kycklingsallad och 2 stora påsar med läsk hihi, gott var det! Sen efter lunchen så skulle man gå in till lilla gympasalen, (dom hade en gympasal där också i samma hus som tennisen) så skulle personerna som var i en grupp visa en av sina lekar, man skulle använda en annan grupp som skulle vara barn så att fredrik kunde se hur vi betedde oss ifall vi skulle vara tränare. Så skulle man leka dom där lekarna haha, det var lite roligt att se alla springa runt och köra lekar x), speciellt killarna haha! Sen efter det gick vi tbx till rummet och jobbade eller vad man ska säga.. Vi fick läxor tills imorgon, eller vi ska ha prov på det imorgon, typiskt. Sista halvtimmen fick vi spela "rund tennis" på två banor. Det var jättekul och gick riktigt bra! Sen fick vi åka hem. Jag, Linn och Sara skulle åka tåg och buss hem, och vi viste inte ens vart busshållplattsen låg någonstans, (och plus att bussen hade gått prick när vi vart klara och fick gå). Men vi gick iaf ut och letade efter busshållplattsen, så vi gick typ värsta omvägen.. Men sen kom en cyklist så vi frågade honom om det fanns en busshållplatts i närheten. Så pekade han vart den låg så gick vi dit. Sen stog vi där och väntade i typ 20 min. Tog bussen därifrån till Huddinge station, sen visste vi inte vart vi skulle gå någonstans för att komma till tåget, men vi gick rätt iaf. Sen tog vi det tåget till stockholm central, så sprang vi upp till pressbyrån och köpte varsin bulle och juice, tusan vilken god juice det var! Sen skyndade vi oss ner till nästa tåg, tog det mot kungsängen, (vi har garvat vääldigt mkt haha) juste, sen var det några killar på tåget som var lite roliga haha, flummiga killar det där, och deras garv var skitkul haha! Sen när vi kom till kungsängen följde Sara och Linn med mig bort till busskuren, men där stog det att nästa buss till bro skulle gå om en timme, så jag fick gå tbx till tåget igen och ta tåget till bro, (efter att ha fått stått och vänta 10 min). Linn och Sara bor i kungsängen så jag fick åka själv. När jag kom till bro tog jag bussen hem, (cp mange var på samma buss, skiiiitläskigt!). Sen kom jag hem , och har inte gjort något speciellt typ. Nyss ringde pappa och sa att dom var på väg hem. Dom bah; vad vill du hha för pizza? Men jag åt ju pizza till lunch så jag tog en kucklingsallad, mums! Wow shit vilket långt inlägg, 100 poäng till den som orkar läsa det här haha! Nu måste jag plugga, eller nått hehe. Pusshej! <3

You know you love me! // Sarah 

Kommentarer
Postat av: Emmaa

100 poäng ti mej:D<3 haha

2009-02-07 @ 23:11:35
URL: http://emmsuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0